Wednesday, February 24, 2010

wonder pet.....

Bukan senang aku nk luangkn masa utk meng'sign in' blog ni, password pun aku hampir lupe..

lepas blk dari kelas td, aku membelek2 laptop dell hijau ku ini, mencari kalau-kalau ada perkara menarik utk di explore, kebetulan romate pon tgh tgk tv3, so aku pun ikut jejak langkah die, kuat gak pengaruh romate ni tau sebenarnye... so, aku pon tgk ar tv9, kasi lain sikit dari die,

aku tekan button show then aku cr program...erm.. "emergency".. ntah, tajuk biase jer, tapi terdetik nk tgk, kat umah mmg x penah tgk pon...tengok punye tengok, aku terasa berlaku pergolakan emosi dan minda aku, dalam keheningan tengah hari ni, biase aku tido, tp hari ni aku gunekn tuk berfikir.

seorang ahli bulan sabit merah, urm...aku boley anggap dorang ni cam wonder pet.. setiap hari dorg berhdpn dgn mcm2 kes. accident, gaduh, terjun bangunan dan macam2 la..ngeri gak ar aku tgk..rse nk muntah pon ade..ade gak yang aku skip sbb x mampu nk membuke mate..dorg ni kjenye tolong org, xde kje lain, pagi ptg siang malam asyik tolong org jer..muliakan kje dorg?!.. tambahan ag, org yg dorg tolong tu mmg betul2 perlukan pertolongan.. kalo niat dorg mmg baik bkn setakat penuhi kehendak kje jer, pasti setiap amalan dikira sebagai ibadah yang sgt besar ganjarannya, cube bayangkan setiap bulan bukan setakat dpt gaji, bahkan saham di akhirat pon meningkat.

moral lain yg aku dpt, kite x tau nasib kite, skang kite sihat, maybe pasni kluar je bilik, ade pencuri dtg bwk pisau nk bunuh kite, masuk bilik air tergelincir patah sana sini, pergi kelas bwk moto...accident, x pon duk diam jer dalam bilik, mati tgh tido atau ape2 smthg unexpected berlaku...nauzubillah.. kite mmg x bley lari, semuanya dah diprogramkan oleh Allah...

Setiap langkah kite ni sbnrnya tiada jaminan, bersyukurlah badan ni dah digunakan tuk sekian lame, dah 21 tahun, 8 bulan, 3 hari, 16 jam, 46 minit, 5+++ saat, aku gunekannyer...dan mungkin tubuh ini akan expired beberapa saat atau minit lagi...ALLAH!!!!!
takutnye...k nk g solat asar, takut x sempat....salam

No comments:

Post a Comment